مجوزهاي سرمايه‌گذاري در مناطق آزاد طي يک تا هفت روز صادر مي‌شود

به گزارش ميراث آريا(chtn) محمود صلاحي ضمن اعلام اين خبر گفت: ايران با تمدن بسيار غني امروز در نقطه‌اي قرار گرفته که به لحاظ موقعيت جغرافايي و فرهنگي يکي از تاثير پذيرترين کشورهاي دنياست. اين کشور داراي جاذبه‌هاي بسياري است که اگر بتواند از آن‌ها استفاده کند، درآمدي بيتشر از صنعت نفت به دست خواهد آورد.

وي ادامه داد: 850 منطقه تجاري صنعتي در دنيا به عنوان يک واقعيت اقتصادي فعال است و اين مناطق سود زيادي را نصيب دولت‌ها مي‌کند. در جزيره کيش هم که به عنوان نگين خليج فارس در جنوبي‌ترين نقطه ايران با 900 کيلومتر وسعت قرار گرفته، علاوه بر کارهاي تجاري و صنعتي در سال 86 يک ميليارد و 900 ميلون دلار سرمايه جذب شده است.

وي اضافه کرد: اين جزيره به خاطر جاذبه‌هاي خدادادي و طبيعي بدون تبليغات گسترده بيش از يک ميليون و 650 هزار نفر در سال گذشته گردشگر داشته است.

وي با اشاره به اينکه بالاترين ضريب اشغال هتل‌هاي کشور بعد از مشهد در کيش است، تصريح کرد: بالاي 80 درصد در سال ضريب اشغال همه 65 هتل جزيره کيش است .

دبير شوراي عالي مناطق آزاد با اشاره به اينکه هتل‌ها از توجيه اقتصادي خوبي برخوردار هستند، از سرمايه گذاران دعوت کرد در اين جزيره با مجوزهاي که طي يک هفته صادر مي‌شود به ساخت هتل بپردازند.

وي با اشاره به قشم به عنوان يکي ديگر از مناطق آزاد ايران گفت: در قشم آثار زمين شناسي بسيار وجود دارد، بر همين اساس سال گذشته هفدهيمن ژئو پارک جهان و نخستين ژئوپارک خاورميانه در قشم در يونسکو به ثبت رسيد.

وي همچنين با اشاره به چابهار به عنوان يکي ديگر از مناطق آزاد کشور، بيان کرد: ما در همه زمينه‌هاي اقتصادي، بانکداري، صنعتي و تجاري آمادگي داريم که با همه کساني که مي‌خواهند سرمايه‌گذاري کنند همکاري کنيم.

وي صدور يک هفته‌اي انواع مجوز ها و ارتباط تنگاتنگ با سازمان ميراث فرهنگي را به عنوان اقدامات گسترده مناطق آزاد براي شناساندن ابعاد گسترده گردشگري در اين مناطق اعلام کرد و با اشاره به قوانين جمهوري اسلامي ايران در خصوص ورود گردشگر به مناطق آزاد، تصريح کرد: گردشگران ورودي و خروجي به مناطق آزاد از قبل نياز به ويزا ندارند و ورود و خروج سرمايه به اين مناطق نيز آزاد است .
وي در پايان گفت: معافيت ماليات 30 ساله فعاليت‌هاي اقتصادي در مناطق آزاد در مجلس در حال بررسي است و با تصويب آن مناطق آزاد از معافيت ماليلتي 30ساله که قبلا 15ساله بود، برخوردار مي‌شوند./102

انتهای پیام/

کد خبر 1387081946